bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

VM Bjerget i Ørestaden

VM Bjerget i Ørestaden blev kåret til verdens bedste boligbyggeri ved ”World Architecture festival” i Barcelona 2008 i kategorien ”Housing”.

En sådan bedrift skal selvfølgelig undersøges nærmere når det nu ligger så tæt på hvor jeg bor. Den økonomiske krise gør ejendomsmæglerne er sultne efter at vise frem, så benyttede mig af deres gæstfrihed til en times rundtur.

Der er 80 boliger som er bygget oven på et parkeringshus og ligger nedad "bjergsiden" med store private terrasser.

Var imponeret fra det øjeblik jeg kørte ind i parkeringskælderen. Der er virkelig gjort noget for sanserne. Farver og lys er utroligt spændende i forhold til hvad man er vant til fra ældre boligbyggerier. Flere gange gik jeg helt i stå. Stod bare og faldt i staver. Bare det at gå ud til skraldeskakten var en oplevelse.

Det brugte udstyr var en Canon 30D håndholdt med Canon 10-22 mm objektiv. Billederne er uredigerede og som man kan se er auto hvidbalance ikke helt optimalt i det farvede lys. Så måske skulle man tage et gråkort og stativ med.

Min lille artikel har kun et budskab – tag en tur derud.








Flere billeder
http://www.abandon.dk/vm%5Fbjerget%5Forestaden/

Hjemmesiden
http://www.vmbjerget.dk

Ingen kommentarer: