bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

Scala

Bygningen er opført 1881 og har bl.a. huset National Scala frem til 1953 hvor stormagasinet Anva flyttede ind. Anva lukkede i 1987 og blev solgt til selskabet Scala. I 1988-1989 blev Scala bygget om og havde butikker, restauranter, fitnesscenter, biograf og et diskotek i kælderen med plads til 1000 mennesker. I 2001 blev de øverste etager lukket og der var planer om at bygge dem om til hotel. Men det blev aldrig gennemført.



I starten af 2006 erhvervede det københavnske ejendomsselskab Centerplan Scala-bygningen. På min lille tur til bygningen kunne jeg se renoveringen er gået i gang. Det bliver spændende at se om denne fantastiske bygning kan rejse sig igen til noget stort.
Læste på nettet Bjarke Ingels skal hjælpe med at skabe det nye Scala. Passer dette har jeg store forventninger ;-)

Udsigten



Restaurant Europa Garden



Tror jeg tager en tur mere derind i det nye år. God jul og Godt nytår.

Flere billeder fra min tur
http://www.abandon.dk/scala%5Fbygningen/

Ingen kommentarer: