bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

Hvorfor vil man stå på toppen?

Dette spørgsmål er blevet stillet utallige gange. "Fordi de er der", er vel nok den korteste version af svaret på det spørgsmål. Pudsigt nok bliver det spørgsmål kun stillet af folk, som ikke selv har har stået på toppen i en storby.
De højeste steder i storbyen er et magisk og udfordrende rum, hvor Urban Explorers søger det sus, som kun kan mærkes når man står på et punkt hvor man kan overskue "hele byen".

De største bygninger, kraner, skorstene og andet med stor højde har altid fascineret mig. Specielt om aftenen hvor byens lys og stilheden kommer frem giver det et kæmpe sus at stå og kigge ud over byen fra stor højde.

Lidt billeder fra toppen










Nogle ture med højde
http://www.abandon.dk/no1office/

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har også tænkt over det. Jeg tror også det betyer noget at man bare ikke kan komme videre. Man kan bare stoppe op og nyder oplevelsen og finde ro, for der er ikke mere man kan nå på det spot. Man har nået toppen i mere end én forstand. Jeg nyder også meget stilheden, lader roen sænke sig, velvidende at resten af verden ikke vil forstyrre lige nu, før man begiver sig tilbage i vrimlen. I det hele taget noget jeg sætter pris på ved urbex - ro og fred til at opleve steder uden at bliver forstyrret.

Mægtig fin blog, jeg besøger den dagligt. Keep up the good work.:-)

Jan Emil sagde ...

Fandt et citat som passer godt til denne blog:

Because it's there.

--George Leigh Mallory,
(on being asked why he wanted to climb Mt. Everest, in the New York Times, Mar. 18, 1923)