bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

Strobist - Copenhagem Stobist - Lysmaling

For små 10 år siden, da jeg tog mine første billeder blev jeg i første omgang fanget af modelfoto. Budgettet var lavt og udstyret skulle helst ikke veje for meget, da jeg skulle køre med offentligt transport.
Allerede dengang kunne jeg godt lide forladte steder, som ofte ikke har strøm. Derfor skulle udstyret også helst kunne køre på batterier.

Siden har jeg fundet ud af at navnet for denne type fotografer er strobister.

Som de skriver på Wikipedia "Simplificeret er en strobist en fotograf, der bruger simpel teknik til kreativt at lægge lys på primært (men ikke udelukkende) på billeder af mennesker."

Tager ikke modelfotos mere, men finder emnet meget interessant og følger lidt med på:

Copenhagen Strobist, der er en gruppe af danske fotografer, der leger med denne teknik.

En skal de største og bedste engelske sites om emnet er
http://strobist.blogspot.com/

Når jeg er ude med mine Urbex venner sker det vi leger lidt med den type foto.


Copenhagen Stobist besøger mange fede steder, så overvejer lidt om jeg skulle tage med og genopfriske de gode minder.

Ingen kommentarer: