bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

Auderødlejren - gode minder

Var en tur forbi Auderødlejren, Søværnets tidligere Grundskole i Frederiksværk. 1995 - 1997 aftjente jeg min værnepligt ved Søværnet. Var ikke nogen fantastisk soldat, da jeg altid har haft det svært med autoriteter. Tiden i Søværnet står dog tilbage som en meget spændende tid i mit liv. Da jeg stod uden for porten kom der derfor mange gode minder frem.



Våbendepotet hvor det selvfølgelig var lavet i bedste militære stil, så man skulle stå længst mulig tid i kø for at få udleveret sine ting.



1-2, 1-2, højre-ventre, 1-2 - hadede at piske rundt i fælles takt. Smilet kommer dog frem på mine læber i dag, når jeg tænker tilbage.



Brandpladsen var noget særligt. Det var spændende at lege med ild og udløse redningsvesten. Kan ikke huske instruktørens navn, men hans ansigt står stadig tydelig for mig.



Det stolte øvelsesskib Lappedykkeren lå inden flytningen til Frederikshavn her




Kunne godt lide sport i mine unge dage og den meget fritid blev derfor brugt i sports- og svømmehallen, hvor vi drønede rundt hver aften.



Arresøen er fantastisk og sikkert en af grundene til skolen blev lagt i Auderød. Vi sejlede meget rundt på søen for at træne til livet som sømand.




Det er ikke uden grund området fremover skal benyttes til almene og rekreative formål, som det så flot hedder. Husker stadig løbeturene i den fredfyldte natur på halvøen.



Håber på et besøg mere i det nye år. Rart at få genopfrisket de gode minder.

Flere billeder fra første tur her
http://www.abandon.dk/auderoedlejren%5Fgode%5Fminder/

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Halløjsa

Jeg faldt lige over pressemeddelelsen vedr. Auderøds fremtid og besluttede at lave en lige bagside på sagen til Søfart. Kan vi låne et par dine fotos mod behørig kildeangivelse i den forbindelse - til illustration af hvordan og hvorledes det er gået siden Søværnet forlod lejrem Vi sender også gerne et eksemplar af bladet spå du kan se resultatet

MVH

Erik Brandt-Jensen
Redaktør

Unknown sagde ...

Ja du må gerne bruge dem.