bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

Det hemmelige koldkrigshospital

Under den kolde krig blev der bygget beskyttelsesrum i enhver boligblok og offentlig bygning. I tilfælde af atomkrig skulle man søge ly i disse beskyttelsesrum.
Hjemmeværnet husstandsomdelte jævnligt foldere med informationer omkring hvordan vi skulle forholde os i forskellige situationer. Herunder atomangreb.

Jeg var forbi et hemmeligt atomsikret nødhospital fra den koldekrig. Spændende - tror ikke det var sidste besøg ;-)








Skriv gerne, hvis du kender lignende steder. Så vil jeg med.

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej hvor ligger det??

Unknown sagde ...

Hvem spørger?

Anonym sagde ...

hvad mener du hehe :D

Anonym sagde ...

jeg skriver dig en email

Karsten sagde ...

Hej Jan,

Utrolig spændende blog du har!

Jeg er medforfatter til bogen "Danmarks dybeste hemmelighed, REGAN VEST - regeringens og kongehusets atombunker".

Håber du har lyst til at melde dig ind i gruppen:
www.facebook.com/reganvest

Placeringen af atombunkeren REGAN VEST er hemmelig, men jeg har kendskab til andre spændende bygningsværker som vi kan skrive om på facebook.

Se også www.reganvest.dk

Mange hilsner fra Karsten

Unknown sagde ...

Facebook er ikke lige mig.

Glæder mig til at læse jeres bog. Har desværre ikke selv være i reganvest. Måske engang når det bliver museum eller den stil ;-)

JimmiTh sagde ...

Ligner et ovenud fantastisk spot! Følte mig nødsaget til endelig at koble Blogger på min Google-konto for at sige dét - efter at have lurket rundt på samtlige indlæg i bloggen i en måneds tid. ;-)

Var vel noget der ligner urbexer i 90'erne, før (jeg vidste) der var et ord for det - men efter at have flyttet til København fra Aalborg havde jeg lidt opgivet ("de river alting ned?!") - indtil jeg en sen aften faldt over din blog.

Nøj... Entusiasmen er tilbage - tak for dét! :-)

Og til Karsten: Bogen er forudbestilt, ca. 5 minutter efter jeg så Jan Emils indlæg om den for et par dage siden. Ser frem til den. :-)

Karsten sagde ...

Hej Jan Emil & Jimmi Th.

Glad for at I synes bogen "Danmarks dybeste hemmelighed" er interessant
:-)

Jeg vil følge jeres spændende blog med stor interesse.

Mange hilsner fra Karsten

Anonym sagde ...

Er det Stevnsfortet?

Anonym sagde ...

Hej jan Emil..:) vil du sende et tip til mig nærmere om hvor det ligger henne? Min mail er LLjepsen@hotmail.com

Hjemmeværnet SSR sagde ...

Nu var det Beredskabsstyrelsen og ikke Hjemmeværnet der omdelte brochurer om det civile beredskab :-)

hjemmeværnet på skydebanen sagde ...

her kan man se hvad der sker når man er med
hjemmeværnet på skydebane
http://www.youtube.com/playlist?list=PLE3168E82DD781DBB

Anonym sagde ...

Hvis man er lokal bør man kunne genkende bygningen på billed 1 øverste venstre hjørne. :)