bloggen er flyttet til URBEX.ABANDON.DK / The blog has moved to URBEX.ABANDON.DK

Sider

Grenaa Dampvæveri

På en jyllandstur kom jeg forbi Grenaa Dampvæveri, som blev anlagt i 1893 og var i 108 år en meget stor virksomhed i Grenaa med over 900 ansatte i 1950'erne. Siden dalede tallet og ved lukningen i begyndelsen af 2002 var der "kun" ansat 170 personer.

Det var første gang jeg fik prøvet mit nye lille kamera - Ricoh GR digital II. Synes det gav en dejlig urbex stemning med et lille snigerkamera, så man ikke skal bære alt det udstyr. Formatet er 3/4, så det kræver lidt øvelse. Tror ikke det er sidste gang den bliver luftet på en urbextur.

Lidt flere billeder her
http://www.abandon.dk/Grenaa_Dampvaeveri/

2 kommentarer:

ACJ sagde ...

Smukke billeder :-) har selv set bygningerne mange gange dog uden at være derinde, men det kunne være interessant :-D

Unknown sagde ...

Der er ikke noget inventar af betydning, men fede vinduer med godt lysindfald, hvis man er heldig med solen. Det var jeg så ikke ;-)

Yderst velegnet til modelfoto vil jeg tro.